Friday, March 19, 2010

cucina


Merginos nusipirko receptų knygą. Tai dabar jau beveik valandą kalbasi aptardamos kiekvieną puslapį.  O, mes būtinai turime šitai pasigaminti!  Ar mes rasime čia produktų šiam receptui? O, creme brulee (...) Čekės geria brangų vyną ir klausia prancūzės nuomonės. Prancūzė kalba apie vyšnias, bet ne paprastas, o juodąsias. Aš įsipilu dar vieną savo pigaus (nu bet ne pačio pigiausio) vynelio taurę ir pabėgu į savo kambarį. „Meno tempo in cucina, piu‘ tempo per te!“ („Mažiau laiko virtuvėje, daugiau laiko tau“) – buvo užrašyta ant pizzetų, kurias sykį pirkau. Tai šituo moto ir vadovaujuos. Ir galvoju, kaip prisijaukinti virtuvę? „-You should really try to eat some real meal,“ – sykį man sakė belgas, kai eilinį kartą šildžiausi kažką lengvai paruošiamo. Nu atleiskite, šiandien, pavyzdžiau, kepiausi blynus, o tai čia ką, jau visai ne real meal? Ir kainuoja nebrangiai. Ir iš visos šitos „nemoku gaminti“ nuoskaudos, kurią turėjote užčiuopti šiame įraše, ėmiau ir pasakiau, kad šeštadienį visiems gaminsiu aš. Žinia nebuvo sutikta su dideliu entuziazmu. Visi turbūt mintyse galvojo, ką čia nusipirkti, jei Ramunei nepavyktų. „-Tai ką gaminsi?“ - paklausė po pauzės belgas. „-Na, aš dar nežinau, - pasakiau, - prisimindama, kad težinau vieną pastos receptą, bet pas mus už pastą mat atsakingas belgas. „-Pasitarsiu su mama.“
Kad bent kalba, vienintelis instrumentas, kurį kadaise tariausi įvaldanti, iš kurio esu uždirbus vienintelius savarankiškus pinigus, man būtų pavaldi. Bet su kalba čia jaučiuosi lyg pirmą kartą ant pačiūžų čiuožykloje. Visi jau įpratę, ne pirmą kartą, profesionaliai čiuožia pro mane ir net braižo piruetus ant ledo, tik aš, rėminėdamasi į kampus, bandau išsilaikyti ant kojų.

4 comments:

  1. pagamink kekšės makaronus (pasta puttanesca)! nieko nėr skaniau ir lengviau pagaminamo - išverdi makaronus, pakepi keptuvėj svogūnus, sumeti skarbonkę konservuotų pomidorų, tuno, juodų alyvuogių, baziliko, druskos, prieskonių kokių turi, pakepi viską trumpai, dedi ant viso to makaronus, užtarkuoji parmezano, oj patikėk, kaip visiem patiks:)

    ReplyDelete
  2. pamiršau svarbiausią akcentą - į visą tą masę prieš dėdama makaronus įdėk medaus neblogą šaukštą:) patikrinta ir garantuota:)

    ReplyDelete
  3. daryk kugelį :) maža tikimybė, kad nepavyktų. arba bulvinius blynus...

    arba dar paprastas receptas yra žuvis "pagal mano močiutę": pirmiausia sutarkuoti daug morkų ir supjaustyti svogūną, svogūną pakepinti keptuvėje, ten suversti morkas, pabarstyti druskos, uždengti ir šutinti, kol suminkštės, bekepant įmaišyti kokio natūralaus pomidorų padažo. tada paprasčiausiai iškepti žuvies filė (šaldytą pvz) kitoj keptuvėj (tiesiog iškept su prieskoniais ar pan, kasdieniškai), žuvį išdėliot didelėje lėkštėje ir apkrauti morkomis, kauburį gražiai išlyginti. :) tada visi kabina po gabalą žuvies su tokia morkų kepure ir kraunasi į savo lėkštes.
    mano kambariokei su kaimyne patiko labai, kai ispanijoj gaminau, aš nesitikėjau, nes čia taip paprasta, kad net nėr kas veikt. :)

    ReplyDelete
  4. dėkui dėkui, manau, išmėginsiu jūsų receptus ;) dabar jau jaučiuosi inicijuota į gaminančiųjų pasaulį :D

    ReplyDelete